Gastro Kup Srbija

lighthouse

Međunarodno takmičenje barmena i barista
- Gastro Kup Srbija -
2020

Gastro kup Srbija 2020. će po prvi put organizovati takmičenje barmena i barista u okviru svog programa. Takmičenje će se realizovati u dve kategorije tokom 12. i 13. septembra u Master hali Novosadskog sajma. 

Takmičenja kuvara ,barmena i barista će biti tako organizovana da deluju kao skladna celina, kako bi se razvila praksa uvođenja novih sadržaja kako bi sam festival – takmičenje rastao i obuhvatio sve segmente gastronomskog užitka. Ideja je da se na jedan otvoreni način afirmiše takmičarska konkurencija mladih barmena usavršavanjem i unapređenjem nivoa usluge u najposećenijem turističkom gradu u Srbiji – Novom Sadu. Sama ideja takmičenja je nastala na osnovu velikih potencijala ugostiteljskih radnika koji su prolazeći kroz profesionalna iskušenja stekli određene nivoe znanja i iskustvo, pa samim tim imaju veliku želju da se afirmišu i predstave posetiocima Gastro kupa Srbija i sajma LORIST . Sama ideja takmičenja je usmerena ka podizanju i kontinuiranom unapređenju ugostiteljskih usluga na nivo najviših svetskih standarda, razumevanju uloge barmena i približavanje kulture ispijanja barskih mešavina – koktela.

Direktni ciljevi takmičenja su svakako:

  • Podizanje ugostiteljske kulture u Novom Sadu i Srbiji na nivo najviših svetskih standarda
  • Promovisanje kulture ispijanja koktela i kafa
  • Promovisanje specificnih svetskih brendova pića
  • Razmena iskustva o najnovijim svetskim trendovima u ugostiteljstvu
  • Organizacija takmičenja koje će postati tradicionalno sastavni i neodvojivi segment Gastro kupa Srbija

Takmičenje je zamišljeno da na jedan inovativan i direktan način približi kulturu ispijanja koktela i kafa i da unapredi usluge u ugostiteljskom sektoru u Novom Sadu i Srbiji. Organizacioni tim Gastro kupa Srbija će se u potpunosti posvetiti cilju da takmičenje doživi uspeh i da se takmičenjem povežemo sa dugoročnim strateškim partnerima koji će u narednom periodu podržavati i zajedno sa nama unapređivati Gastro kup Srbija. Celokupna ideja je došla po ugledu na slična takmičenja u Severnoj Americi, Evropi i egzotičnim turističkim lokacijama. Kako je Novi Sad regionalni centar razvoja turizma i naspram broja stanovnika ima više posetilaca i noćenja od bilo kog drugog grada u regionu, zajedno sa EXIT festivalom i ostalim pratećim sadržajima, nama je sasvim prirodno da je Novi Sad idealan za organizaciju velikog ugostiteljskog takmičenja. Potencijal i kapaciteti za širenje ove manifestacije su veoma veliki a mi zajedno sa našim timom i partnerima tj. sponzorima, donatorima želimo da se takmičenje uzdigne na nivo prestižnog u ovom delu Evrope.

Kako je jedna od tradicija u marketingu vezivanje samog događaja za određene brendirane proizvode i već poznate EVENT kampanje, mi smatramo da se na prostorima Srbije, a posebno Novog Sada event kampanja pokazala kao najuspešniji instrument marketinga koji u ovom događaju ima posebne specifičnosti. Učesnici događaja su barmeni i baristi koji su u direktnom kontaktu sa korisnicima pića. Time oni utiču na formiranje pozitivnog imidža prema određenim brendovima i formira se buduća preferencija konzumenata u klubovima i barovima.

Raspored Takmičenja

12. Septembar

Takmičenje barmena
( miksologija-priprema inovativnih koktela ) i revijalni show u flairtendingu (žongliranje flašama i šejkerima)

13. Septembar

Takmičenje barista
( Latte art, iscrtavanje motiva prilikom pravljenja kapućina )

Sudijski žiri

Baristi

David Nišić

David Nišić

Žiri

Vukašin Jovčić

Vukašin Jovčić

Žiri

Vuk Nikitović

Vuk Nikitović

Žiri

Barmeni

Luka Njagojev

Luka Njagojev

Tehnički žiri

Ranko Spasojević

Ranko Spasojević

Žiri ukusa

Nebojša Stanojević

Nebojša Stanojević

Žiri ukusa

Opis Takmičenja

Barmeni

Samo takmičenje će se održati u subotu 12. septembra sa početkom u 13 sati u Master hali novosadskog sajma. Očekujemo veliki broj vrsnih barmena iz Srbije i potencijalno regiona. Prijatelj takmičenja biće brend Beefeater pink i njega će takmičari koristiti kao bazični sastojak. Pored toga takmičari će imati na raspolaganju široku paletu De Kyuper likera i Fever tree tonica koji ce znatno poboljšati čulni doživljaj pripreme koktela.
Takmičar nastupa samostalno i priprema koktel u tri istovetna primerka.
Vreme trajanja kategorije je ograničeno i iznosi: priprema za rad 5 minuta i sam rad 10 minuta.
Tokom pripreme takmičar ujedno vrši i prezentaciju koktela (navodi sastojke, objašnjava zašto ih je koristio i odgovara na eventualno postavljena pitanja sudija).
Način pripreme koktela je klasičan, nisu dozvoljeni flairtending i slobodno sipanje.
Dozvoljeno je raditi sa smoking gun-om,flambiranje i više će se bodovati atraktivnija prezentacija.
Izbor čaša je slobodan i takmičari ih donose.
Maksimalan broj sastojaka u koktelu iznosi 6, a maksimalna količina alkohola iznosi 6 cl. Izbor vrste koktela je otvoren (aperitiv,dižestiv,long drink). Sudije će ocenjivati tehnički deo pripreme,izgled i ukus koktela.
Takmicari mogu koristiti sopstvenu recepturu (sa obavezom dostavljanja istih sudijama na dan takmičenja).
Takmičari mogu unapred da pripreme dekoraciju.
Takmičari donose sopstvene barmenske setove za pripremu koktela.
Organizator će obezbediti led, slamčice (obične crne), osnovni garniš (led,limetu,pomorandžu i jabuke).
Takmičari imaju obavezan dress code koji se sastoji od košulje i leptir mašne. Takmičarima je dozvoljeno da reklamiraju lokal ili udruženje na taj način što će na takmičarskoj uniformi nositi njihova obeležja. Nije dozvoljeno reklamiranje proizvoda koji nisu zastupljeni na Gastro kupu Srbija.
Broj takmičara je ograničen.

Kotizacija za takmičenje iznosi 1000 din.

Baristi

Samo takmičenje će se održati u nedelju 13. septembra u Master hali Novosadskog sajma. Očekujemo veliki broj vrsnih barista iz Srbije i potencijalno regiona.
Takmičari pripremaju dva identična kapućina po fotografiji latte art-a koju su ranije priložili sudijama.
Vreme trajanja kategorije je ograničeno i iznosi: priprema za rad-2 min.
Sam rad-5 minuta.
Sudije ce ocenjivati samu tehniku,vreme i složenost izrade latte art motiva.
Takmičari mogu koristiti iglu prilikom izrade motiva.
Takmičari imaju obavezan dress code koji se sastoji od košulje i radne kecelje
Takmičarima je dozvoljeno reklamiranje lokala u kojima rade i udruženja koje žele da predstavljaju tako što se mogu takmičiti u uniformi koja nosi oznaku lokala ili udruženja.
Takmičarima nije dozvoljeno reklamiranje proizvoda koji nisu zastupljeni na Gastro kupu.
Takmičenje je podeljeno na kvalifikacije i samo finale u koje će ući 5 najboljih takmičara.

Prijava takmičara je otvorena do 4. septembra
stefan.lazicic.edu@gmail.com i prijava@gks.org.rs
063 17 515 61

logo
lighthouse
logo
Close Panel