Gastro Kup Srbija

Gastro kup Srbija 2020. je događaj koji je po četvrti put organizovan u Novom Sadu, u Master hali AD Novosadskog sajma, u trajanju od dva dana 26. i 27.09.2020, a uz podršku Gradske uprave za privredu Grada Novog Sada. Naš cilj da manifestaciju svake godine širimo kako bi u potpunosti obuhvatila sve segmente gastronomske ponude ostvarili smo uvođenjem inovacija koje su se pokazale interesntnim i učesnicim i publici. Prethodne tri godine takmičenje se održavalo u okviru jesenjih sajmova LORIST kao što je bilo predviđeno i za ovu godinu, ali zbog epidemiološke situacije izazvane virusom COVID -19 nije postojala mogućnost da se sajam održi, a udruženju Zelena dolina je omogućeno da projekat realizuje samostalno u prostorijama Master hale AD Novosadskog sajma uz sve propisane mere od strane Kriznog štaba Grada Novog Sada.

Ove godine smo kao i prošle imali 5 takmičarskih kuhinjskih bokseva i jedan prezentacioni u kojem su master šefovi kao i gosti iz različitih sfera ugostiteljstva držali prezentacije.Tokom dva dana takmičenja posle svakog takmičarskog dana su dodeljivane medalje pobednicima kategorija, odnosno onima koji su po specifičnom sistemu bodovanja ostavrivali dovoljan broj bodova kako bi zaslužili medalju. Takmičenje je bilo po sledećim kategorijama: 1. Kategorije koje se odigravaju unutar kuhinjskih boksova i to: HAK1-Jelo od piletine, HAK2- Moderno nacionalno jelo, HAK3- Jela od testenine. 2. Kategorije koje se odigravaju van kuhinjskih boksova u koje spadaju: ST1-Eksponati i torte, ST7- Rad od čokolade, ST12- Nacionalna trpeza, K1-Karving rad. Sudijski žiri takmičare je ocenjivao po sistemu bodovanja, dakle ne samo kvalitet samog jela već i njegovo aranžiranje, ali i stanje u kome se kuhinja ostavi narednom takmičaru. Kuhinjski boksovi su morali da nakon pripreme jela budu dovedeni u stanje u kome je takmičar kuhinju zatekao prilikom ulaska. Svaki takmičar je imao ukupno sat vremena u boksu, a to vreme je po propozicijama bilo podeljeno na 10 minuta za pripremu takmičara, 35 minuta za pripremu i serviranje jela ( sva jela se pripremaju i serviraju u dva istovetna primerka), 5 minuta za čišćenje kuhinjskog boksa i 10 minuta za smenu takmičara u boksevima. Na raspolaganju takmičarima je bila i soba za presvlačenje kako bi sanitarni uslovi bili u potpunosti zadovoljeni. Prva tri mesta su osvojili takmičari koji su osvojili najviše bodova nezavisno od kategorije.Sudijski žiri takmičare je ocenjivao po sistemu bodovanja, dakle ne samo kvalitet samog jela već i njegovo aranžiranje, ali i stanje u kome se kuhinja ostavi narednom takmičaru. Kuhinjski boksovi su morali da nakon pripreme jela budu dovedeni u stanje u kome je takmičar kuhinju zatekao prilikom ulaska. Novina ove godine je bilo takmičenje restorana, gde je pobednik kao prvu nagradu dobio Garson softver za restorane, inovaciju u svetu ugostiteljstva. Nakon proglašenja pobednika poslednjeg dana priređena je svečana večera za sudijski tim, donatore i učesnike. Broj zainteresovanih učesnika je bio iznenađujuće velik ako se uzme u obzir trenutna situacija zbog koje smo se ograničili na takmičare iz naše zemlje, mada je bilo i nekoliko njih iz regiona, a broj sponzora najveći od kada postoji Gastro kup Srbija.

Prijatelji festivala

Posebnu zahvalnost dugujemo našim saradnicima i sponzorima koji su od početka organizacije festivala bili sa nama,a neki od njih su tu i od samog postojanja festivala Gastro kup Srbija: Gradska uprava za privredu Grad Novi Sad, AD Novosadski sajam, HoReCa Asocijacija Kragujevac, generalni sponzori Trlić prerada mesa i Gastronaut Serbia, zlatni sponzori 2D:soft, restoran Piknik, Winterhalter koji nas prati od prve godine festivala, Consipard consulting, Ramicom uniforme i sponzori partneri RKS Kompoziti, Hotelier, Mondo Verde, Hotel Terme Tiski cvet iz Novog Bečeja, Minaqua, Poljoprivredni fakultet Univerzitet u Novom Sadu i hotel Golden Hill Beograd. Zahvaljujemo se Bartenders 710, Nikola Sarić i Luka Mihaljev su bili sjajni u prezentaciji pripreme koktela, Udruženju somelijera Vojvodine koji su događaj upotunili vinskom panel diskusijom i čiji nam je predstavnik otkrio male tajne somelijera. Ostvarili smo lepu saradnju i nadamo se istoj u budućnosti festivala.

Cilj postignut realizacijom projekta

S obzirom da je broj publike bio ograničen promociju događaja smo preorijentisali na medije i internet. Ljubitelji kulinarstva dešavanja su mogli da prate uživo na facebook i instagram profilu Gastro kupa Srbija. Ako imamo u vidu da se festivali ovog tipa nisu održali ove godine, smatramo realizaciju Gastro kupa Srbija velikim uspehom i motivacijom za nove pobede, a maštovita jela i sjajni ukusi su još jedan pokazatelj kvaliteta. Pripreme su trajale od juna meseca uz pomoć naših volontera i saradnika iz Horeca asocijacije Kragujevac. Pozivna pisma su poslata poštom kao i elektronskim putem, dok je promotivni materijal podeljen na terenu uz pomoć volontera. Događaj je najavljen u štampanom izdanju Dnevnika, na sajtu Gastro kup Srbija, faceebok i instagram stranici festivala, napravljenih radi što bolje promocije festivala obzirom da u današnje vreme društvene mreže igraju jako bitnu ulogu kako u komuikaciji tako i u promociji manifestacija poput naše, bilbordu, na Novosadskoj televiziji u jutarnjem programu i dnevnim vestima, a otvaranje takmičenja propratila je RTV Vojvodina. Ove godine imali smo podršku od strane Privredne komore Vojvodine čiji je sekretar bio gost festivala i ispromovisao događaj u medijima, kao i od Udruženja somelijera Sersa. Predsednik Udruženja somelijera Vojvodine održao je interesanto predavanje i panel diskusiju o pojmu i značaju somelijera u ugostiteljstvu. Takođe jedna od tema predavanja tokom trajanja takmičenja bila je Uticaj COVID-a 19 na poslovanje u sferi ugostiteljstva. Oba dana publika je mogla da prati takmičare putem lajv strima na našoj fejsbuk stranici kao i jutjub kanalu, oba dana takmičenja profesionalni kamerman je zabeležio najznačajnije momente takmičenja, a u kafe restoranima Fišer, Kafemat i Petrus uživo su prenošeni pojedini segmenti takmičenja. Donatori su takođe dobili priliku da se na samom događaju promovišu i da na taj način prošire svoje poslovne mogućnosti. Kompletni tim Gastro kupa Srbija, od organizacionog odbora, preko sudijskog tima do naših volontera se potrudio da svi budu zadovoljni i ispoštovani i da iz Novog Sada svi ponesu samo lepa sećanja i izuzetno nam je drago što je interesovanje kako takmičara tako i sponzora naišlo na veliki odziv u ovoj teškoj godini za turizam i ugostiteljstvo. Možemo da zaključimo da festival ima veliki potencijal da traje i da se širi. Od učesnika takmičenja stalno dobijamo nove zahteve i ideje, naš tim prati trendove u svetu kulinarstva i od prve godine postepeno se uvode novine u program, a tek nam je u planu da se Gastro kup širi i da postane prepoznatljiv događaj na svetskoj mapi i na najbolji način promoviše gastro kulturu naše zemlje i Novog Sada.Nadamo se da će sledeće godine sajmovi da se vrate u redovnom obliku i da će veliki broj posetilaca moći da prisustvuje događaju i degustira specijalitete velikih majstora, a do tada ćemo raditi na novim idejama.

Close Menu
Close Panel