Gastro kup srbija 2019
Novi Sad, po svim aspektima zaslužuje jedan ovakav skup, kao što se prethodne dve godine i pokazalo. Gastro kup Srbija 2019. je događaj koji je po treći put organizovan u okviru novosadskog sajma Lorist u periodu od 3. do 5. oktobra, i ove godine je privukao veliku pažnju kako u Srbiji tako i u regionu. Naš cilj da manifestaciju svake godine širimo kako bi u potpunosti obuhvatila sve segmente gastronomske ponude ostvarili smo na taj način što smo prošle godine osim takmičenja profesionalnih kuvara uveli i takmičenje barmena i barista u saradnji sa lokalnom organizacijom BarmeNS. Kako je ova inovacija naišla na pozitivan odziv kod posetilaca nastavili smo tradiciju i ove godine. Samo takmičenje barmena i barista je organizovano uz pomoć pojedinaca koji su bili spremni da pomognu razvoj manifestacije Gastro kup Srbija i da se volonterski i donatorski postave i omoguće da se i ovaj deo sprovede u delo.Takmičenja kuvara, barmena i barista je bilo tako organizovano da deluje kao skladna celina, kako bi se razvila praksa uvođenja novih sadržaja kako bi sam festival – takmičenje rastao i obuhvatio sve segmente gastronomskog užitka.
Prezentacije koje su članovi našeg sudijskog žirija realizovali na naše i na zadovoljstvo svih prisutnih su bile od velikog značaja za čitav sajam Lorist, a naročito za njegov turistički deo, jer se veliki broj posetioca koncentrisao upravo u našem delu hale Master gde se takmičenje i odvijalo. Ove godine smo kao i prošle imali smo 5 takmičarskih kuhinjskih bokseva i jedan prezentacioni. Na taj način je bilo moguće da se održe prezentacije i panel diskusije kojima je mogao da prisustvuje veliki broj posetioca Novosadskog sajma Lorist, a da se takmičari ne ometaju. Mi smo kao i prošle godine uputili pozivna pisma svim kulinarskim udruženjima u regionu i veliko nam je zadovoljstvo da smo i ove godine imali takmičare iz svih zemalja regije, a i šire.
Pozivna pisma su poslata putem elektronske pošte, ali i putem običnih poštanskih pošiljki, a takođe su naši volonteri pozivna pisma delili i našim eminentnim restoranima u samom Novom Sadu što je dovelo do toga da se broj takmičara iz samog Novog Sada poveća. Promocija samog festivala je nastavljena uz pomoć naših volontera i na terenu putem deljenja pozivnih pisama i flajera, kako na manifestacijama koje su se u međuvremenu dešavale, a sličnog su karaktera, tako i na punktovima u Novom Sadu. Takođe, na prometnim lokacijama u gradu bili su postavljeni bilbordi koji su najavljivali događaj.
Tokom tri dana takmičenja posle svakog takmičarskog dana su dodeljivane medalje pobednicima kategorija, odnosno onima koji su po specifičnom sistemu bodovanja ostavrivali dovoljan broj bodova kako bi zaslužili medalju. Takmičenje je bilo po sledećim kategorijama: HAK1 – jelo od piletine, HAK2 – obrok salata, HAK3 – jelo od testenine, HAK4 – moderno nacionalno jelo, ST1 – eksponati/torte, ST7 – rad od čokolade, ST12 – nacionalna trpeza i K1 – karving, umetničko rezbarenje voća i povrća. Po sistemu bodovanja se ocenjivalo sve, dakle ne samo kvalitet samog jela već i njegovo aranžiranje, ali i stanje u kome se kuhinja ostavi narednom takmičaru. Kuhinjski boksovi su morali da nakon pripreme jela budu dovedeni u stanje u kome je takmičar kuhinju zatekao prilikom ulaska. Svaki takmičar je imao ukupno sat vremena u boksu, a to vreme je po propozicijama bilo podeljeno na 10 minuta za pripremu takmičara, 35 minuta za pripremu i serviranje jela ( sva jela se pripremaju i serviraju u dva istovetna primerka), 5 minuta za čišćenje kuhinjskog boksa i 10 minuta za smenu takmičara u boksevima. Prva tri mesta su osvojili takmičari koji su osvojili najviše bodova nezavisno od kategorije.
Cilj postignut realizacijom programa 2019
Sam festival ima više ciljnih grupa. Obzirom da je 2017. godine jedino grad Novi Sad, odnosno Gradska uprava za privredu ozbiljno stala iza festivala, prevashodni cilj je svakako bio promovisanje privrednih subjekata iz samog grada Novog Sada, kako ugostiteljskih tako i onih iz srodnih delatnosti. Ugostiteljima iz grada Novog Sada je bilo ponuđeno da se njihovi kuvari takmiče u uniformama na kojima bi se jasno videlo ime ugostiteljskog objekta koji predstavljaju kako bi se na samom sajmu turizma koji posećuje svake godine u proseku oko 40 hiljada ljudi mogli reklamirati.
Kako je ove godine i AP stala iza manifestacije Gastro kup 2019. ciljna grupa se automatdki proširila i na ostale regione. Osim mogućnosti da se promovišu ugostitelji iz zemlje i inostranstva, pre svega iz naše regije i mogućnosti da se promovišu kulinarska udruženja i asocijacije, stvorena je mogućnost i za ličnu promociju samih kuvara. Takođe je festival imao i svoj edukativni karakter pa su predavanja i razmena iskustava samih kuvara, kako juniora tako i seniora još jedan značajni segment festivala. Donatori su takođe dobili priliku da se na samom sajmu promovišu i da na taj način prošire svoje poslovne mogućnosti. Kompletni tim Gastro kupa Srbija, od organizacionog odbora, preko sudijskog tima do naših volontera se potrudio da svi budu zadovoljni i da iz Novog Sada svi ponesu samo lepa sećanja i izuzetno namje drago što naknadno interesovanje kako takmičara tako i sponzora i donatora to potvrđuje. Takođe nasmejana lica svih učesnika i gostiju Gastro kupa Srbija koje će te na fotografijama videti su naša najveća satisfakcija. Svakako je želja svih nas koji smo bili uključeni u realizaciji ovog festivala da on postane tradicionalan i da Novi Sad dobije ozbiljno međunarodno takmičenje u kulinarstvu.